Igår gick Spinngalan, som anordnas av PRECIS, av stapeln i Blå Hallen i Stockholms stadshus. Spinn14 hade hela 50 tävlande byråer, en ökning med 25 procent från förra året. Galan hade också fler gäster än någonsin. Bredden på bidragen och de deltagande byråerna märktes även bland vinnarna – hela tjugo byråer lyckades vinna minst ett guld eller silver, varav elva inte vunnit något Spinnpris tidigare.
Det nyinrättade priset Årets bästa PR-kampanj gick till Ingo och Cohn & Wolfe för kampanjen ”Dill” som de skapat för Lidl. Juryns motivering var att kampanjen bevisar att genom att göra det bättre än andra, med glimten i ögat och utan pekpinnar så kan man också vara lite hemlig.
PRECIS styrelse delar även ut ett eget pris, Årets rookie, till årets nykomling i branschen. Kriterierna för att bli Årets rookie är att personen har arbetat högst tre år som konsult inom marknads-PR och har spelat en betydande roll i idé- och strategiarbete eller i genomförandet av en viss kampanj. Priset gick i år till Rebecka Berntsson Eskilstorp från Gullers grupp. Ett stort GRATTIS till Ingo, Cohn & Wolfe, Rebecka och alla andra vinnare!
Spinngalan hölls i Blå hallen
Årets rookie, Rebecka Berntsson Eskilstorp