2019: Mikaela Hermansdotter & Jesper Cederlind, Sthlm Business School, Sockholms Universitet Tick tack, Tik Tok. Hög tid
2018: Leon Nudel and Emilia Wiik, Stockholm School of Economics, Nudge is all around – but what is around the nudge
2017: Elvira Cranz, Ebba Johannesson Källeskog och Emelie Lättman, JMG, Göteborgs Universitet, Någon skulle fan behöva stänga av elen
2016: Linus Kajander och Elin Sivard, Institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet, Size matters
2015: Madeleine Johansson och Eva Skoghagen, Stockholm School of Economics, Corporate Purpose Endorsement
2014: Charlotte Nilsson, Institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet, Change-makers? – självbilder och världsbilder inom det svenska kommunikationsfältet
2013: Josefin Jonsson Skoog och Victor Bergström, Företagsekonomiska Institutionen, Lunds Universitet, En kamp på nya slagfält – en studie i företags organisering av marknadskommunikation via sociala medier
2012: Anna Jörback och Linda Vrbanac, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet, Kriskommunikation och sociala medier – en fallstudie av SJ, SAS, Skånetrafikens och Malmö Aviations förkriskommunikation ur ett relationsbyggande perspektiv
2011:Louise Gyllenberg och Linda Bengtsson, Strategisk kommunikation, Campus Helsingborg, Lunds universitet, Storytelling – hur medarbetare skapar mening utifrån organisationsberättelser
2010: David Stypulkowski, Örebro Universitet, PR 2.0 – The new PR, a case study on the use of PR by pirates and anti-pirates.
2009: Josefine Hedlund och Sofia Klasson, Mittuniversitetet, Sundsvall, Interaktivera mera! – en studie om fyra bankers kriskommunikation via webben under finanskrisen 2008
2008: Samuel Garlöv och Jonas Sivervik, Enheten för Medier, kommunikation och journalistik, Lunds universitet, Mitt i smeten – fallet Arla Foods visar vägen för framtidens krishantering i en senmodern global värld
2007: Martin Andersson och Axel Bard Bringéus, Handelshögskolan i Stockholm, Äpplen och Päron – varför PR och reklam inte kan mätas på samma sätt
2006: Andreas Ericson och Sara Kåberg, Handelshögskolan i Stockholm, PR-olitik – en fenomenografisk studie av konstruktionen av kunskap och kompetens i gränslandet mellan politik och näringsliv
2005: Daniel Wennick och Helena Jacobson, Handelshögskolan i Stockholm, Lobbying ur ett marknadskommunikativt perspektiv – en fallstudie av två svenska företags EU-lobbying
2004: Andreas Johansson och Magnus Liljeqvist, Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet, Storytelling – drömmar, berättelser och varumärken
2003: Markus Christiansson och Jerry Silfwer, Institutionen för informationsteknologi och medier, Mittuniversitetet, Sundsvall, Strategiska Nyheter – En studie av hur och varför organisationer förhåller sig till nyhetsmedier
2002: Micke Magnusson och Joakim Reuszner, Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet, Word-of-mouth
2001: Hillevi Ahlén, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap, Sociologiska Institutionen, Lunds universitet, Konsten att inte säga emot sig själv – överensstämmelse mellan profil och identitet på Framfab
2000: Andreas Jerat och Arthur Zachau, Medie- och Kommunikationsvetenskap, JMG, Göteborgs Universitet. Konsten att investera i relationer – en studie mellan Investor Relationsansvariga och finansanalytiker
1999: Ola Westberg och Magnus Zakariasson, Medie- och kommunikationsvetenskap, Örebro universitet, Issues Management i livsmedelsbranschen – en kvalitativ fallstudie om Public Relations, omvärldsbevakning och djurrättsaktivister
1998: Annika Carlsson och Carina Dietmann, studenter på Institutionen för journalistik och masskommunikation (JMG) vid Göteborgs universitet. Svaga signaler & starka system – om omvärldsanalys och krisberedskap uppsat98