2021-års vinnare av PRECIS uppsatstävling:
Presenteras här den 28 april.
Priset har delats ut sedan 1998.
Skriver du uppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi eller statsvetenskap vars ämne ryms under rubriken: PR och kommunikation som strategiskt verktyg? Anmäl din uppsats till PRECIS uppsatstävling och visa upp dina resultat för branschen– och ta chansen att vinna 15.000 kr som är priset för den bästa uppsatsen.
Regler
C- eller D-uppsatsen ska vara framlagd och godkänd under perioden 2021-02-01 – 2022-01-31 och rymmas inom temat ”PR och kommunikation som strategiskt verktyg”.
Bedömning
Vinnare utses av PRECIS styrelse. Bedömningen grundas i första hand på uppsatsens relevans och nytta för PR-konsultbranschen, företrädesvis genom en explorativ ansats. Därutöver tas givetvis hänsyn till traditionella bedömningsgrunder som språk, struktur etc.
Format
För att kunna bedöma uppsatsen ska den ha en sammanfattning (en till tre sidor) som särskilt belyser relevans för PR-konsultbranschen och vilka nya insikter som presenteras.
Sista anmälningsdag
Sammanfattningen och uppsatsen skickas via email till info(a)precis.se senast den 1 februari 2022.
Vinnare av tävlingen presenteras i slutet av april varje år.